کد خبر: 1222286
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
تل‌آویو با حمله به کنسولگری ایران در سوریه برای اولین بار یک مکان دیپلماتیک را هدف قرار داد
رژیم صهیونیستی در یک اقدام جنون‌آمیز، با حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، چند مستشار نظامی بلندپایه ایران را در این کشور شهید کرد، اقدامی که به گفته سفیر ایران در سوریه با «پاسخ قاطع» ایران روبه‌رو خواهد شد. 
جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی در یک اقدام جنون‌آمیز، با حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، چند مستشار نظامی بلندپایه ایران را در این کشور شهید کرد، اقدامی که به گفته سفیر ایران در سوریه با «پاسخ قاطع» ایران روبه‌رو خواهد شد. 
به گزارش «جوان»، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر دیروز با چند موشک به ساختمان کنسولگری حمله کردند، ساختمانی که فقط چند متر با سفارت ایران فاصله دارد. در این حمله که گفته می‌شود سه موشک به ساختمان کنسولگری ایران اصابت کرده، چند مستشار ایران شهید شدند. بر اساس اطلاعات غیر رسمی منتشر شده، سردار محمد رضا زاهدی، معاون عملیات سپاه قدس در سوریه، بلندپایه‌ترین مستشار ایرانی است که در این حمله شهید شده است. سردار محمدهادی حاجی‌رحیمی، معاون سردار زاهدی نیز در کنار وی در طی حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه به شهادت رسید. این، اولین حمله رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در خاک سوریه است و یک تصاعد قابل توجه در تنش‌های رژیم صهیونیستی با ایران در کشاکش حمله اسرائیلی به غزه محسوب می‌شود. حمله اسرائیلی‌ها به کنسولگری ایران فقط چند روز بعد از سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین انجام شد، سفری که در آن، آخرین تحولات جنگی بررسی و هماهنگی‌ها بین طرفین تجدید شد. حسین اکبری سفیر ایران گفته این اولین بار است که رژیم صهیونیستی به خود اجازه می‌دهد به یک ساختمان رسمی با پرچم برافراشته ایران حمله کند. او وعده داده که علاوه بر مسئولیت سازمان‌های بین‌المللی درباره حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری، ایران نیز «انتقام» و «پاسخ متناسب» خود را در «زمان مناسب» به این حمله خواهد داد. منابع اسرائیلی فاش کردند که تل آویو قبل از حمله به کنسولگری ایران، موضوع را به واشینگتن اطلاع داده بود، ولی کاخ سفید درباره حمله عصر دیروز گفت: «ما در حال جمع آوری اطلاعات هستیم و موضوع در دست ارزیابی است.» 
براساس گزارش‌ها فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در مکالمه با وزیر خارجه کشورمان جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. وزیر امور خارجه ایران به همتای سوری خود گفته که رژیم صهیونیستی عواقب حمله خود در دمشق را متحمل خواهد شد. در حالی که تا لحظه تنظیم این خبر، نهاد‌های امنیتی - نظامی در ایران، بیانیه رسمی درباره جزئیات این خبر منتشر نکرده‌اند، برخی ناظران پیش‌بینی می‌کنند که حمله عصر دیروز رژیم صهیونیستی که از لحاظ حمله نظامی به مراکز دیپلماتیک ایران، بی‌سابقه است، با پاسخ متقابل ایران روبه‌رو شود و احتمال درگیری طرفین را افزایش داده است. در تحولی که نشان‌دهنده برآورد اسرائیلی‌ها از پاسخ احتمالی ایران است، یدیعود آحرونوت نوشت: «در پی گزارشات مربوط به این حمله، ارتش اسرائیل آمادگی خود را در تمامی واحد‌ها و بخش‌ها افزایش داده است».
 
 سردار زاهدی که بود؟
سردار محمدرضا زاهدی (معروف به حسن مهدوی) متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.
وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بود. سردار زاهدی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. وی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت.
سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.
 شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی، پیش از این لااقل در دو گزارش مجزا، رسماً اعلام کرده بود که سردار محمدرضا زاهدی یکی از اهداف اصلی ترور این رژیم است.
این شبکه تلویزیونی در گزارشی اعلام کرده بود که 
چهار فرمانده ایرانی در معرض ترور قرار دارند و به‌زودی حذف می‌شوند.
این گزارش مدعی شده بود شاخه نیروی قدس در عراق تحت فرماندهی علیرضا نوبخت (مسکریان)، یمن تحت فرماندهی عبدالرضا (یوسف) شهلایی، سوریه و لبنان تحت فرماندهی محمدرضا زاهدی (حسن مهدوی) و فلسطین (کرانه باختری و غزه) تحت فرماندهی سعید ایزدی قرار دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
فرهاد
|
United States of America
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
4
3
تورا خدا انتقام سخت بگیرید بخاطر شهدا بخاطر مردم ایران ما تا پای جان آماده فدا شدن برای خاک و ناموس وطن هستیم نگذارید سرافکنده بشیم این جسارت و گستاخی از پاکستان شروع شد جواب ندادید ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
1
6
اونهاهم دیگه میدونن:پاسخ در زمان و مکان مناسب که احتمالا بعدظهورامام زمانه
پاسخ ها
دو نقطه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
پاسخ شهادت سردار سلیمانی مکان مناسبش خاک اسراییل بود
دو نقطه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
اگه فکر می کنی حرفهایی که زدم کمه ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
5
3
سفارت اسرائیل در امارات یا عربستان را بزنید .سر مار رو له کنید .چشم در برابر چشم ،دندان در برابر دندان همونطور که قرآن فرموده است.
حسن سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
3
4
سردار سلیمانی :ما ملت امام حسینیم
تاریخ ما پر است از گل‌هایی که تقدیم انقلاب شده اند پرچم این دلاوران را سرداران شجاع دیگر به دوش خواهند کشید مقاومت تا آخرین گلوله و قطره خون ادامه دارد سلام بر شهید
محمد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
1
4
هزاران موشک در سیلوها ما در انتظار
جمشید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
1
2
از تیترتان معلومه ترسیدید .??
تو دعوا حلوا پخش نمیکنند .
پاسخ ها
دونقطه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
اگر ترسی در کار بود خیلی وقت پیش سلاح هارو زمین می‌داشتیم مقاومت بیدی نیست با این بادها بلرزد
فرشته کوهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
0
2
رژیم غاصب به تمام سفارتخانه‌ها یش آماده باش داد این یعنی اینکه اونا ترسیدن با اینکار سقوط حتمی شأن را سرعت بخشیدند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار